header-slider

Verantwoord bewegen tijdens en na je zwangerschap

Vanaf je 10e zwangerschapsweek tot aan je bevalling kan je deelnemen aan ZwangerFit.
Tijdens ZwangerFit train je op een verantwoorde manier onder begeleiding van een gespecialiseerde fysiotherapeut.
De trainingen zijn gericht op het verbeteren en/of behouden van je conditie. Daarnaast worden oefeningen gedaan om specifieke spiergroepen te trainen zoals rug-, buik- en bekkenbodemspieren.
Klachten en vermoeidheid kunnen worden voorkomen of verminderd. Je voelt je fitter en je herstel na de bevalling is vaak sneller en beter. Dat komt jou, je baby en je hele gezin ten goede.

Tijdens een intake worden je beginsituatie bepaald en je wensen besproken. Hiermee gaan we aan de slag. Zo kan iedereen op haar eigen niveau in de groep trainen.

Na de bevalling: MamaFit
Vanaf 4 weken na je bevalling ben je (weer) welkom om te komen sporten. Na de bevalling ligt de focus op het verbeteren van je conditie en het opbouwen van spierkracht.

Zo herstel je snel en ben je een fitte moeder.

Theoriecursus
Bij de ZwangerFit theoriecursus leer je alles over de bevalling. Tijdens 3 bijeenkomsten van 1 uur bespreken we alles over de bevalling en de periode hierna. Tijdens deze cursus bespreken we onder andere de verschillende fases van de bevalling, de ademhalingstechnieken en geef ik adviezen voor de kraamperiode.

Na deze cursus zijn jullie goed voorbereid op de bevalling en gaan jullie het met meer vertrouwen tegemoet.

De ZwangerFit theoriecursus staat los van de actieve lessen en is dus toegankelijk voor iedereen.

  • vanaf je 10e zwangerschapsweek

  • Fit zijn en fit blijven

  • Versterken van spieren

  • Trainen op eigen niveau

  • Sneller herstellen na je bevalling