header-slider

Verantwoord bewegen tijdens en na je zwangerschap

Vanaf je 8e zwangerschapsweek tot aan je bevalling kan je deelnemen aan ZwangerFit.
Tijdens ZwangerFit train je op een verantwoorde manier onder begeleiding van een gespecialiseerde fysiotherapeut.
De trainingen zijn gericht op het verbeteren en/of behouden van je conditie. Daarnaast worden oefeningen gedaan om specifieke spiergroepen te trainen zoals rug-, buik- en bekkenbodemspieren.
Klachten en vermoeidheid kunnen worden voorkomen of verminderd. Je voelt je fitter en je herstel na de bevalling is vaak sneller en beter. Dat komt jou, je baby en je hele gezin ten goede.

Tijdens een intake is gelegenheid eventuele lichamelijke klachten te bespreken, je sportieve uitgangspositie te bepalen en je wensen te bespreken. Hiermee gaan we aan de slag. Zo kan iedereen op haar eigen niveau in de groep trainen.

Na de bevalling: MamaFit
Vanaf 4 weken na je bevalling ben je (weer) welkom om te komen sporten. Na de bevalling ligt de focus op het verbeteren van je conditie en het opbouwen van spierkracht.

Zo herstel je snel en ben je een fitte moeder.

Buiten trainen

De  lessen zijn geheel buiten, voor de praktijk en in het achtergelegen bos. Dit zijn zeker geen bootcamp lessen. De lessen zijn toegankelijk voor iedereen, met of zonder klachten en van elk sportief niveau.

  • vanaf je 10e zwangerschapsweek

  • Fit zijn en fit blijven

  • Versterken van spieren

  • Trainen op eigen niveau

  • Sneller herstellen na je bevalling